تک نگاره های طـــــب اسلامی

نکات ناب از طب اسلامی در محضر حکیم رسول باقری اصفهانی

تک نگاره های طـــــب اسلامی

نکات ناب از طب اسلامی در محضر حکیم رسول باقری اصفهانی

رسول باقری:
🌺غذای های مطلوب اهل البیت علیهم السلام در بیان امام کاظم علیه السلام🌺


🌴راوی می گوید:امام کاظم علیه السلام سوار بر الاغ سیاهی به استقبال ما امدند و به دنبال حضرت هم غذا را می اوردند.ما بین نخل ها فرود امدیم،وحضرت نیز فرود امدند و طشت و اب اوردند،شروع کردند به شستن دو دست مبارکشان و طشت را از طرف راست دور زدند تا به اخر ما رسید،سپس به سوی کسانی که طرف چپ بودند بر گرداندند تا به اخر ما رسید.

🌴بعد از ان غذا اوردند و حضرت با نمک شروع نمودند،سپس فرمودند:به نام خدا بخورید،بعد حضرت سرکه میل فرمودند،بعد کتف گوسفند کباب شده اوردند،فرمودند:به نام خدا بخورید این غذایی است که رسول خدا صل الله علیه واله دوست می داشت.

🌴سپس در منزل دیگری سکباج(غذایی که از سرکه و زعفران و گوشت درست می کنند)اوردند.فرمودند:به نام خدا بخورید، این غذائی است که امیر المومنین علیه السلام دوست می داشت.

🌴سپس درمنزل دیگری گوشت که با بادنجان سرخ شده بود اوردند.فرمودند:با گفتن بسم الله الرحمن الرحیم بخورید،این غذائی است که امام حسن علیه السلام دوست می داشت.

🌴سپس در منزل دیگری ماست ترش(یا دوغ) که در ان نان تلیت شده بود اوردند فرمودند:به نام خدا بخورید این غذائی است که امام حسین علیه السلام دوست می داشت ما هم خوردیم.

🌴سپس در منزل دیگری گوشت تازه سینه اوردند:فرمودند:به نام خدا بخورید،این غذائی است که علی بن الحسین علیهما السلام دوست می داشت.

🌴سپس در منزل دیگری پنیر با ادویجات خاصی(مثل زیره ،و ،و)اورده شد فرمودند:به نام خدا بخورید،این غذائی است که محمد بن علی علیهماالسلام دوست می داشت.

🌴سپس ظرف کوچکی اوردند که در ان عجه(غذائی مثل نیمرو که از تخم مرغ درست می کنند)فرمودند:به نام خدا بخورید این غذائی است که امام صادق علیه السلام دوست می داشت،

🌴سپس در منزل دیگری حلوا اورده شد،فرمودند:بخورید این غذائی است که من دوست می دارم.

🌴سفره برچیده شد،یکی از ما رفت تا انچه زیر سفره ریخته بود جمع کند،امام علیه السلام فرمودند:رها کن این کار مال خانه ها وزیر سقف ها است،اما در این گونه جاها این خورده غذاها مال عموم پرندگان و حیوانات است،

🌴سپس خلال اورده شد فرمودند:از اداب خلال کردن است که زبانت را در دهان بگردانی،پس انچه جواب داد(انچه از لابلای دندان ها و اطراف دهان خارج شد)بخور،و انچه خارج نشد با خلال خارج کن.

🌴سپس طشت و اب اورده شد،از اولین کسی که طرف چپ حضرت نشسته بود شروع کردند تا این که به خود حضرت منتهی شد ایشان دستشان را شستند و بعد کسانی که در طرف راست بودند تا اخر،دست هایشان را شستند.
🌻منبع:بحارالانوار ج71ص23

🌸.آدرس کانال  طب اسلامی اصفهان
🍀 در پیام رسان تلگرام 👇
@tebeslamiesfahan
🍀 در پیام رسان سروش :👇
https://sapp.ir/teb.slamiesfahan
🍀 در پیام رسان ایتا
 https://eitaa.com/tebslamiesfahan

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۷
teberasool

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی